3 תקלות מדפסת שניתן לפתור לבד

//3 תקלות מדפסת שניתן לפתור לבד

בימינו שום עסק או אדם פרטי לא יכול להתנהל כהלכה בלי מחשב עובד ולפחות מדפסת אחת תקינה להדפסת מסמכים. בעוד שרוב המדפסות יכולות לעבוד באופן מהימן במשך שנים רבות ולהדפיס אלפי הדפסות לפני שהן בכלל גורמות לנו לחשוב להחליפן, כן יש מספר תקלות מדפסת שכיחות שיכולות להציק לנו מדי פעם. מדובר על תקלות מדפסת קטנות שלא דורשות להזעיק טכנאי מחשבים בקריות לתיקון המדפסת, ואנו יכולים בקלות יחסית לפתור אותן בעצמנו.

כמו שקיימות מספר תקלות נפוצות במחשבים, גם למדפסות יש מספר תקלות נפוצות שמתרחשות מפעם לפעם. תקלות מדפסת אלו ניתנות ברוב הפעמים לתיקון מהיר ללא ידע טכני של טכנאי מחשבים. אם גם אתם נתקלת בבעיות במהלך השימוש במדפסת, רוב הסיכויים שמדובר על אחת משלושת התקלות הבאות:

תקלה נפוצה 1: המדפסת לא מדפיסה

התקלה הכי הרת אסון בנוגע למדפסות היא במקרה והמדפסת לא עושה את הדבר שאיליה היא נרכשה, וזה להדפיס מסמכים. אם שלחנו בקשה להדפסה של מסמך דרך המחשב והמדפסת לא הדפיסה כלום, יש ראשית לבדוק האם המדפסת מעניקה לנו התרעה כלשהי. אם המדפסת עצמה תקינה והיא גילתה בעיה כלשהי שמונעת ממנה להדפיס, היא תתריע לנו על כך. למשל המדפסת תתריע לנו אם אין נייר במדפסת, מחסניות הדיו ריקות, יש בעיה בחיבור האלחוטי בין המדפסת למחשבים שהוגדרו במהלך התקנת רשת מחשבים וכו'.

אם המדפסת לא מתריעה לנו על שום בעיה ובכל זאת היא לא מדפיסה, יכול להיות שהמדפסת שלנו כלל לא מוגדרת במחשב בתור מדפסת ברירת המחדל להדפסה. ניכנס ללוח הבקרה במחשב, ומשם להתקנים ומדפסות. נמצא את המדפסת שלנו, על פי שם החברה והמודל, ונגדיר אותה בתור ברירת המחדל להדפסה. עושים זאת על ידי קליק ימני על אייקון המדפסת ולחיצה עם הקליל השמאלי על "הגדר כברירת מחדל". עכשיו המחשב ישלח תמיד פקודת הדפסה למדפסת שלנו ולא למדפסת ישנה ולא פעילה.

אם המדפסת עדיין לא מגיבה בכלל לפקודת הדפסה, אז כנראה מדובר במקרה מסובך של הגדרות מתקדמות במדפסת עצמה שמצריך ידע מקצועי טכני ומומלץ להזמין טכנאי מחשבים בקריות לבדיקת המדפסת ולסידור התקלה.

תקלה נפוצה 2: המדפסת לא מדפיסה בצבע

כל מדפסת מתקדמת שנרכשת היום יכולה להדפיס גם בשחור וגם בצבעים נוספים. אלא אם מדובר על מדפסות מסחריות לעסקים אשר מגיעות בנויות להדפיס רק שחור על גבי לבן, אם אינכם מצליחים להדפיס מסמך בצבע דרך המדפסת אתם סובלים מתקלה. קודם כל יש לבדוק האם לא נגמרה מחסנית הדיו הצבעונית, אתם אמורים לקבל התרעה על כך מהמדפסת, או שאולי מחסנית הדיו הצבעונית התייבשה במידה ולא השתמשתם בה הרבה זמן. החלפת מחסנית הדיו הצבעונית אמורה לפתור את הבעיה.

אם התקלה לא נובעת ממחסנית הדיו הצבעונית, יש לבדוק את הגדרות המדפסת. יכול להיות שהגבלתם בעבר את השימוש בצבע המדפסת דרך ההגדרות במחשב, ואתחול ההגדרות יפתרו את הבעיה. במידה ולא מדובר בחוסר בדיו או בהגדרות במחשב, יש סיכוי טוב שמדובר על בעיה אלקטרונית במדפסת עצמה וזה יצריך ביקור של טכנאי מחשבים בקריות.

תקלה נפוצה 3: המדפסת מדפיסה לאט מדי

לפעמים אנו רוצים להדפיס כמות גדולה של הדפסות במהירות, אך המדפסת מדפיסה לנו לאט מדי. הסיבה לכך היא שהגדרות המפעל של רוב המדפסות מכוונות להוציא מהמדפסת את איכות ההדפסה הטובה ביותר, מה שגורם למדפסת לעבור לאט ובבטחה. אם אנו רוצים להדפיס הרבה דפים בזמן קצר, אנו יכולים להגדיר למדפסת להדפיס מהר יותר על חשבון איכות ההדפסה. ההגדרה הזאת מתבצעת בקלות דרך מאפייני המדפסת בלוח הבקרה, פשוט בוחרים באפשרות של "הדפסה מהירה". האפשרות של הדפסה מהירה מתאימה לעסקים שזקוקים להדפיס מסמכים רבים רק עם דיו שחור או להדפסת טיוטה.

אם במידה ואתם זקוקים להדפיס במהירות דפים רבים על בסיס יומי באיכות צבע גבוהה, ניתן להוסיף זיכרון למדפסת בליווי של טכנאי מחשבים בקריות או לשדרג למדפסת חדשה ומקצועית יותר.