3 תקלות מחשוב שאתם יכולים לפתור לבד

//3 תקלות מחשוב שאתם יכולים לפתור לבד

כל מחשב מדי פעם עושה בעיות, וזה לא משנה אם זה המחשב הישן שלכם בבית או אם זה מחשב חדש ומקצועי שנרכש לעבודה, התמודדות עם תקלות מחשוב הוא חלק בלתי נפרד מחיי היום יום של עבודה עם מחשבים. תושבים ובעלי עסקים בחיפה אשר נתקלים בתקלות מחשוב מזדרזים להזמין טכנאי מחשבים בחיפה, אך ישנן מספר תקלות מחשב שניתן לתקן בקלות לבד.

האמת היא, שחלק גדול מהתקלות השכיחות המתרחשות בכל מחשב לא מצריכות להיות טכנאי מחשבים בכדי לפתור אותן. הרבה תקלות מחשוב יכולות להסתדר בעזרת מספר פעולות פשוטות שגם אתם יכולים לבצע לבד, ובכך אתם יכולים לחסוך את העלות של הזמנת טכנאי מחשבים בחיפה. להלן  3 תקלות מחשוב שכיחות שאתם בהחלט יכולים לפתור לבד:

  1. המחשב עובד לאט

אין דבר יותר מתסכל ממחשב שעובד באיטיות נוראית עד למצב שאנו לא יכולים לבצע בו שום פעולה בצורה רגילה. תקיעות חוזרות ונשנות של המחשב גם מתסכלות וגם מבזבזות לנו את הזמן על השימוש במחשב. הצעד הראשון לתיקון מחשב איטי הוא לוודא שהמחשב הוא באמת המקור של הבעיה. אם מדובר באתר אינטרנט תקין שלא עולה במהירות או מדובר על תוכנת מחשב נפוצה כמו אופיס שלא אמורה לעבוד בכזאת איטיות, אז כנראה שהבעיה היא במחשב עצמו.

אם אנחנו חושדים שהבעיה היא במחשב, אז ראשית נבדוק אם יש לנו שטח פנוי בכונן הקשיח שמחזיק את מערכת ההפעלה שלנו. כעיקרון, מערכת ההפעלה של ווינדוס יושבת על אחד מהכוננים הקשיחים הפנימיים ותופסת מקום מסוים אשר מוגדר בהתקנה הראשונית. אם במקום שהוגדר למערכת אין מספיק שטח פנוי, מערכת ההפעלה מתחילה לעבוד באיטיות. ניתן לבצע במקרים כאלו ניקוי כונן דרך לחיצה ימנית על הכונן הרלוונטי ובחירת ניקוי כונן, ניתן למחוק ידנית קבצים לא רלוונטיים מהכונן או להעביר קבצים לכוננים קשיחים אחרים לפינוי מקום.

אם התקלה עדיין ממשיכה והמחשב עדיין עובד מאוד לאט, יכול להיות שמדובר על בעיה של חומרה לא תקינה (מערכת קירור לא תקינה, מעבד ישן וכו') ואז יש להזמין טכנאי מחשבים בחיפה. במקרה של מחשב בעסק שעובד לאט חשוב להזמין טכנאי שמעניק תיקון מחשב לעסקים במהירות על מנת למזער את הפגיעה בעסק.

  1. הורדות מהאינטרנט לוקחות יותר מדי זמן

אינטרנט איטי שלא מאפשר לנו להוריד קבצים ישירות מאתרים או מהמייל, יוצר בעיות רבות לעובדים בעסק או ללקוחות פרטיים שצריכים להוריד קובץ כלשהו. אם הורדה מסוימת לוקחת המון זמן, למשל קובץ של 5 מגה לוקח יותר מכמה דקות ספורות לרדת, משהו פה לא כשורה.

יש למצב הזה שתי מקורות שכיחים שיוצרים את הבעיה, או שקיימת בעיה בספק או שיש בעיה בהגדרות האינטרנט במחשב. הכי מהיר וקל לבחון האם מדובר בבעיה ברשת האינטרנט של הספק, כל מה שצריך לעשות זה לבצע בדיקת מהירות דרך הדפדפן ולראות האם ממצאי הבדיקה תואמים את נפח ההורדה שלנו. באופן אידיאלי הבדיקה צריכה להראות שיש לפחות 50% מהירות הורדה כפי שמובטח לכם בחבילת הגלישה, למשל אם יש לכם נפח של 5 מגה אז מהירות ההורדה צריכה להיות חצי מגה לפחות.

אם מהירויות הגלישה נראות בסדר אז הבעיה היא במחשב. אפשר לבדוק האם הגדרות האינטרנט מותאמות לאינטרנט שלנו, למשל אם מדובר על התחברות לרשת אלחוטית לוודא שכרטיס הרשת מחובר לרשת שלנו או לנסות לאפס את המודם. במידה וזה לא עוזר יכולה להיות בעיה בחומרת המחשב או בהגדרות המתקדמות של הרשת במחשב, וזה יכול להיפטר רק לאחר ביקור טכנאי מחשבים בחיפה.

  1. המדפסת שלי לא מדפיסה

שהמדפסת שלנו לא מדפיסה היא בעצם לא עושה את הדבר שבשבילו רכשנו אותה, וזה לא תקין. נניח שהמדפסת מחוברת לחשמל, יש לה מספיק דיו (במקרה שאין מספיק דיו אתם אמורים לקבל על כך התראה) ויש דפים במדפסת. כלומר, יש בעיה בהגדרות המדפסת או במדפסת עצמה.

הבעיה יכולה להיפטר במספר דרכים פשוטות. ראשית יש לנתק ולחבר מחדש את המדפסת מהחשמל ומהמחשב, זה יגרום למחשב לאתר אותה מחדש. בנוסף, אפשר להיכנס להגדרות המדפסת בלוח הבקרה ולראות האם היא מוגדרת בתור "מדפסת ראשית", במידה ולא הגדירו אותה כך. הבעיה גם יכולה לנבוע מכך שבהגדרות המדפסת מוגדרת במצב לא מקוון (לא פעיל) וזה גם אפשר בקלות להגדיר אותה במצב אונליין. הגדרות קלילות אלו לרוב יפתרו את מרבית בעיות המדפסת, אך אם לא הצלחתם לפתור זאת לבד, כדאי שתזמינו טכנאי מחשבים בחיפה לבדיקה פיזית של המדפסת ובחינת ההגדרות המתקדמות במחשב או ברשת המחשבים מול המדפסת.